Sunday, December 15, 2013

Tonight is the night

我們即將出發,Langkawi 我來了!!


期待已久,多次只是說說,並沒有特意去安排行程,這次我們真的上路了!好期待明天早上抵達 Kuala Perlis 然後從那裡上船,一個小時候到達 Langkawi到小島。 真是期待再加期待啊~ 

親愛的天父呀,請您陪伴著我們的行程,平平安安地到達。讓我們在島上都能夠快快樂樂,一切都順順利利~ 有個快快樂樂的假日。

阿門!❤

Time flies...

转眼间,已经是12月15号了。

在这之前,我还是懵懵懂懂的过日子。

当我正悠哉的看着这两年来照过的相片,无意间看到之前和宝贝在机场拍的合照,我才赫然发现我在马来西亚的时间已不多了,更讽刺的是,我并不知道我到底什么时候会离开。原因是得申请取消学生证。

说真的,我非常非常舍不得离开他。

我发现,近期来我没有好好疼他,没有好好让他感受到他应有的爱。是的,他很爱我,也很疼我,而我却把他的爱当成理所当然。在他没有理我的时候发脾气;他没有照我说的意思去做事情的时候我就不爽;更是为了琐事而向他开骂,真的是很不应该。我得好好珍惜他,好好的疼他,因为我不想到时候离开了才来后悔什么女朋友该有的的本份都没做到。

今天晚上就要出发到小岛(Langkawi)去玩!我必须好好的珍惜相处的时间呀~!也要拍很多很多的照照!!

Egi and I
The Library, Mid Valley.

不只这样,我一定要好好努力!努力创业,作出一番成绩!

用剩下来的时间做最后的冲刺,不到最后一秒绝对不能放弃!

我真的不想再为自己找借口,我开始发现找借口很烦,比放手去做还要麻烦。因为我必须面对我自己,而当我面对我自己的时候,就像是看到镜子里的自己,而对我所找的借口感到万分内疚。

因此,为了不再让自己感到内疚,或是觉得自己好像欠自己什么似的,我答应自己,从Langkawi 回来了之后,一定要好好地去干一场!虽然不知道结果将如何,不去好好干一场哪知道啊?

所以,为了我的将来,为了更好的未来,为了我所承诺的一切,我一定得好好努力,因为,“一言既出,驷马难追” 我已经没得回头了。











飞翔吧!











.

Tuesday, November 19, 2013

为什么安利这么难做?

为什么安利这么难做?
林海峰作品





带着梦想走入安利,很多人既不想离开,又苦苦地坚持。他们心中时常说:怎么这么难?

很多人听完OPP,开始头脑发热,难得冒出来的激情和信心,驱动他们走了一段路,和保险一样,卖点点儿东西给亲戚、朋友之后,基本卖不动了,推荐了几个人之中,几乎再也推荐不到了。然后,依靠着各种会议,提供的鸡血维持着一点热情,烧一会,停一会,断断续续。

十六年来,像一个旁观者一样,静静地看着这些故事,为那些怀有梦想,却进退两难的人,感到悲催,有时候,真想劝他们,早点儿罢了吧,又不忍心。

实,他们对于要面临的挑战,毫无准备,而那些生龙活虎的们,又很少展示安利的难题,于是那些人自欺欺人地挺在那里,快要成僵尸了。

本来创业原本就是挑战!挑战的不是资金,不是本事,不是学历,不是水平,挑战的,是漫长的道路上,要面临的各种意想不到的问题,对于那些问题,有些人在进入安利的时候,已经做足充分准备,所以,他们中有很多人,达成心愿,大多数人,都抱着侥幸的幻想,所以,注定要失败。

安利为何那么难?原因很多,其中我罗列了一些:
1
这个生意有三个重要环节,销售、推荐、服务,销售,是一个难题,推荐,更是困难,服务其实是指培养企业家、商业领袖,这个更难。很多人自己都不知道怎么做生意,如何培养他人?

2
对于国人而言,彼此的信任,是非常稀缺的,人们宁可找小商贩买假货,也通常不愿意找熟人买东西。淘宝生意这么好,就是因为你们都是不认识的网民,人们愿意在里面淘,淘得欢快,而不愿意看着自己认识的朋友,在那里很认真地做着各种示范,最后找你要钱。

3
至于推荐,陌生人你很难接近,亲戚朋友又高高在上,不打算耐心听你的,而且国人喜欢互相反对,很少主动互相学习,潜意识里,连家人都是敌对情绪,所以,很难推荐。

4
目前,很多从业者,都依靠各种大大小小的会议来经营安利生意,这种经营方式,有其优势,却也如同大锅饭一样,存在着许多弊端。尤其是时间长了之后,慢慢会变成机械化的做法,而失去与时俱进的灵活性。

5
现在人们多数已经都接触过安利,那些代表着安利的营销人员,恰是我们的中国同胞!这些同胞们,不见得个个素质优雅,却是大部分都没有从商经验,用着笨拙的商技,带着安利的招牌,走在大街小巷,用自己的语言诠释着国际化的安利。这些不成熟的做法,深深影响世人对安利的看法,多数人从未见过安利的真面目,见到的其实都是中国同胞们,都是人们自己的影子。

6
不成熟的人品,携带者国际化的安利,这是一个非常特别的组合。很多人都从农村出来,从社会最底层开始安利,他们没有带给这个国际品牌光辉,而是带来了各种糟糕的影响,这种影响,影响了所有的从业者。

7
各种中国同胞,品格还有很多缺陷,贪婪、虚假、自私、虚伪、狡诈、狭隘,他们在安利这个生意中,最终暴露出这些民族文化,击败了那些怀抱纯粹的简单的梦想的人,最后,整个团队产生各种人际纠结。

8
随着各种从业者带来的混乱,带来的低劣的商业口碑,很多人接受安利产品的同时,反感着安利的从业人员,形成很大的排斥力量。

9
这些低劣的口碑,不断积累,拖累所有新加入的从业者,他们面临历史遗留的旧账,徘徊着他们的勇气,时常被泼冷水,冷眼对待。

10
由小到大的积累,使得很多从业者度过较长的低收入期,加上很多人早早就全职从业,却又没有足够的时间管理能力,最终,因为长期的低收入,难以为继。

11
很多人企图把纽崔莱当做灵丹妙药来做,要么容易夸大其词,而难以令人信服,要么让很多人误以为,吃了纽崔莱,就什么都不用担心。这样的想法,毕竟给这个生意带来更多的负面。

12
几乎所有其他直销公司,都羡慕安利的成就,恨不得多挖安利的墙角,他们在各种场合攻击安利,并且详尽办法,借助安利的每一个问题,造谣抹黑,这些,都多多少少动摇部分安利从业人员。

所有关于安利这个生意的困难,写下来,其实至少可以写100多种,每一种困难都真实存在,并且其中许多困难,都很难客服。我时常在想,其实大多数人,只适合过平庸的日子,根本不适合创业,更不适合像安利这样的事业。

当然,我是因为安利的缺点来经营这个事业的,更因为安利的困难,而热爱这个事业,因为我知道,这意味着大部分人都走不久,走不远,这个庞大的市场,迟早大半都会属于那些真正看懂的人,而我,必然轻而易举获得其中巨大的份额。

实际上,我很少花时间在安利生意里,我深深知道,真正懂得经营的是安利公司,我只需要用好这些资源就可以。多数的安利人,其实很疲惫,如果不懂得调整自己,他们的生意很难持久,许多安利从业者都累得趴下了,都为了拼业绩,冲垮了状态,冲垮了人脉,冲垮了积极性,他们的生意,迟早会流失。

而原本这个事业最妙的地方,在于安利公司已经全面承担了做生意中最困难,投入成本最高的生产、管理、物流、人事、店铺租金和装修、库存,我们其实只需要把自己养好,然后真实地展现和分享我们的幸福,就很棒了。我们应该运用安利让生活真正多姿多彩,幸福得令人羡慕。

我一直喜欢找特别难的事情做,越难,越有兴趣。人生只属于那些愿意面对挑战的人。随着时间推移,只有那些真正有含金量,有难度的事业,才会绵延不息。(待续)

Saturday, November 02, 2013

Dream Board!

I know this is kinda random, but oh well, it's my blog! who cares! :P

iPhone 5S, Champaign Colour!! 

This the first thing I wanna get ever since it's out! YES! iPhone 5S with golden linings~ Sweeeeeeeet as ever! Well, can't blame me for wanting a new phone since my phone is... really... dying!!! Well can't blame that phone, it's a iPhone 3GS and it's been a few years and I guess it's just around the corner to the end of it's life span~ :O 

Yamaha Scooter

This is what I wanna get! SO DAMN CUTE RIGHT? I know I know... xD There's no special reason that I wanna get a scooter, I just wanna get it because it's cute! hahahah~ and well, more convenient than a car I guess? XD but..... behold for the next picture.......!!!!

Audi Q5

Audi Q7

WOOHOOOOOOO!!! Yesssss This is my dream car!!!! Well although I'm not saying I'm going to get it in the near future but yeah I'm sure I'll get it in the... FUTRE when I have a family of my own ;) 

Benz SLS

Yessss baby! This is NOT the car I'm gonna own, but I'm going to buy this car for my beloved Daddy! :D I want my parents to love this ride which could bring them everywhere, well as long as it's on the land. :P I really wanna give them this big surprise and I will achieve it! Just wait for me a little longer! :)

Dream house in Boylston Street, Boston, MA, US.

This is the actual house in Boylston Street in Boston, America, not UK AH! XD Well, as you can see, I especially put the picture of the living room in the middle, biggest picture so I could fully enjoy it, and yes, this is my MOST FAVOURITE part of the house! :D oooooooh my~ I just looooove vintage~ 

YES, I've been looking around for my ACTUAL dream house! This way, I think I could work HARDER to achieve the things that I REALLY WANT! Yeah, something like that. xD Well, of course this house is not cheap, it's or should I say, not expensive! I guess, if I keep thinking it's expensive, I will never achieve the things I want, anymore~ Well, it's USD$4,600,000. Although it's stated there "Sale Pending" (which means someone is going to buy it!! T _T) But I will never give up hoping for this house!! I'm going to get it within this 3 years time! 4 years max! Please wait for me~! XD 


This, is another dream house of mine! Although I'm not sure if this picture is real or not (judging by the car parking at the right side of the picture, I guess this house is real~) I wanna build a house like this, and I really do love this kinda style of a house~ it makes me feel like I'm living in the old times and things are still beautiful as ever! Well, not that I'm saying things are not beautiful now, I'm just saying the world is waaay too crowded compare to the way it used to be. Barely fresh air, but yes, I believe Amway can make this world a better place!!! :D


I would really love to have a house on a big field, though~ Or as long as I'm surrounded with nature, I can be satisfied. :D


Here's a part of inside of my house is gonna be! I wanna have a home theater! Well, the screen isn't as big as it seems in the picture, but I'm planning to get a FULL WALL of screen instead of that TV on the wall! Now can you imagine? HEHEHEh :D


This, relaxing area~ is going to be the middle part of my house~ it's gonna be open air, swimming pool, massage place/ or sun tanning place, a mini bar at the corner of the place for you to enjoy the chilling atmosphere~ whoaaaa~ feeling so chill now~ XD


Doggy doggy!!! Awwwwwwwwwwwwwwww nothing can be cuter than these bunch of fluffy things! hahahah~! I especially LOVE golden retriever and I'm gonna have a bunch of them at my house!! Woooo loooooooove!!! ♥♥♥♥♥


Nothing special, just a decorative floor piano to play! Noisy? Turn down the volume! XD


Yayyy a home studio!!! who doesn't want something like this? Well, I might only use them once in a while but oh well! I could use it to keep all my instruments and I could play them whenever I want! :D


Bet y'all are wondering what's this. NO, this is NOT my house! This, is my holiday resort!!! :D Wahahaha~ you guys wanna come to my holiday resort? yayy~ you can come for free but only for people who have achieved at least Emerald! ;) Well, I love green, so at least Emerald will do~ ;) Come join me at my holiday resort, my lovely friends! XD


Oh yeah~ this is another part of my holiday resort, doesn't it look really, really tempting? ;)


Canada? Why do I want a picture for CANADA? Because I think Canada itself is a really nice place for old people. So I'm thinking, when my parents grow old, I might wanna send them to Canada. Well, of course only if they want~ ;) They do have good facilities for their beloved residents, unlike Taiwan, cruel government, although the people there can be reaaally lovely~ ;)

Canada Flag in maple leaves.

Beautiful art, ain't it? ;)



Why do I have a school picture then a bunch of kids underneath it? Well, of course they're not my children! ;P One of my dream is to open an orphanage and keep the children, and of course everything inside is gonna be Amway's stuff! ;) Aircon, TV, especially eSpring and Atmosphere! :D It's the saddest thing when you see kids wandering alone on the street without any purpose of life, all they want is looking for left over food in the junk and whatnot. Can't be worst than that. I just simply wanna offer a place for those kids, to sleep, to learn, to play with other kids without worrying having nothing to eat. :)

Colourful World Map

Yeah~ why do I wanna post this colourful world map here? Because you see, this world is beautiful, it's full of colour, I wanna go travel around the world so I will know how beautiful this earth really is. 


I wanna be a photographer, well, my OWN photographer~ ;) I wanna capture the beautiful pictures around the world. ♥

鄭羽婷小姐

This person, Yu-Tin Cheng, she is my mantol, my motivation and inspiration in Amway. She is why I really really really wanna make things works. Everyone's got their own way to touch other's heart, and this person had touched mine during one of her speech at the Campfire even I went to where Teng brought me. I'm really thankful and glad that I decided to join this event. I really, really do appreciate the things everyone had done for me. 

She had helped a lot of people in her life, she's a professional nutritionist, a professional beautician, and lots more. I was so thrilled the first time I heard her speech. I know, maybe it's also because she's from Taiwan, the closeness that you can ever feel when you're out of your country for a long time and suddenly booom! you met someone from the same place where you were born. ;)

I can't explain how much I admire her, all I wanna say is that, I really wanna be like this woman, by helping people who needs help, even though they might not think that they do. I will do my best!!!

Founders Crown Ambassador Direct Distributor, Amway.

This is the highest level for Amway, a Founders Crown Ambassador Direct Distributor! Omg... just by reading the name is making you feel like you're a KING/ QUEEN OMG! I'm planning to achieve this within at least 10 years time! The longest I can give myself is 20 years! Yeah... since I'm kind of a pretty lazy person, BUT I HAVE TO TRUST MYSELF! YES!!!! ok I have to do something about it... hahahah XDD

CA 30 years Anniversary!

Oh yeah, CA's 30 years anniversary! DO you see the 30 up there? Yes! I'm telling myself, I wanna be up there, like I said, the longest I can give myself is 20 years time! So I will be on this HUGE wallpaper on their 50 anniversary! Of course, I will try to achieve it on their 40 Anniversary! Which will give me around... *calculating* 9 YEARS TIME! omg... sounds far, doesn't it? Don't worry, time flies, with another blink of the eye, I'll be up there! ;)



I know, This is a freaking loooooong post, of my dream~ But this is not the end! As we all have new dreams every once in a while, I will be posting new dreams of mine anytime soon! Just behold! ;)

I WILL ACHIEVE IT! 

TRUST YOURSELF! 

Well, I was supposed to print out the pictures a few weeks ago but I wasn't able because I was running really short on money, and now that I think of it, why didn't I just post it up here on my beloved blog?! o.o yeah, silly me. This way, I don't share only to the people in my class in BTC, I can also share to the whole wide world! The most important point is, it's my dream, so I have to be responsible for what I wish for! 

With this phrase I always love: 

"Be careful what you wish for, because you just might get it all!" ;)




tadaaa~~

Sunday, October 27, 2013

BTC 3rd class

It's today, again! I'm sitting in the train while posting this. I have like few stops to write so it won't be long~ :)

I'm just feeling awful that I haven't done much since the second class from 2 weeks ago. Right here, right now, I'm going to list the things that I was supposed to do but haven't yet done anything. There's reasons for that, I shall give myself a review of what to do every now and then, and find a way to be more productive.

Things that I'm supposed to do in the past 2 weeks:
Demo x10(done 7 by showing videos)
Print photos for my dream board
Write a letter 
Listen to CD 

Yes, these are the things that I'm supposed to do. Now that I have written it down here I cannot anymore find any excuses to brush it away. 

I'm Arriving the station so till then!

Saturday, October 26, 2013

A Letter



I have been told to write a letter to someone whom I think I should give all the credits to, in fact, ALL of us from the BTC class were told to write a letter to that very person whom you think you really wanna give thanks to. Tell him or her what you're really appreciated for, your apologies, and what is your future planning and what is it that you're going to do next.

I have been thinking of writing to my parents, to the lecturer in my college whom I once really hated but I have come to like him this semester, but I really couldn't think of anything to write about. Well, it's not that I have nothing to appreciate about my parents or the lecturers in my college. In fact, if I were to write one letter for one of them I would have to write for everyone of them, LOL! Anyways, there's this person who I have been thinking. And yes, I think she would be the perfect target for me to jot down my thoughts, my appreciations, my apologies, and my future planning and targets.

This is getting me really excited, except that I'm really tired at the point of this time. I'm still ill and it's 3:41am, I should really sleep before my immune system go down again, although it's really unlikely but yeah.

I'm really proud of myself this week, I have been ill this whole week but I have seen a few improvements in myself, although I do admit I need to be more productive. It's ok... slow but steady, I shall first stand strong on my basics, so I could build this building higher! :)

Ah ya ya my eyes are shutting down, I hafta go to slee....p... l..ike... n...now....



Tadaaaaa~ ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......


Tuesday, October 22, 2013

很好的醫學常識與您分享

很好的醫學常識與您分享:
從「打噴涕」到「癌症」的九 個發展步驟:

各位伙伴,看完本文以後不要再隨便去打針吃藥壓抑身體的警訊了!下列過程都有身體的深層意義!

1, 打噴嚏:
當病原菌、灰塵、花粉等進入鼻腔後,身體的防禦系統開始啟動,通過打噴嚏把它們打出來。

2, 咳嗽:
如果病原菌沒有被噴嚏打出去,就會進入上呼吸道與支氣管,於是身體啟動第二道防線「咳嗽」將病原菌咳出。但是大家們以為咳嗽是病,馬上吃止咳化痰的藥,將本來要排出體外的病原菌又壓回身體裡,於是身體的防禦系統進入了第三步。

3, 乏力沒有食慾:
身體告訴我們要好好休息,以便集中體力對抗進入身體裡的病原菌,此時身體不想吃飯,就不要吃,立即去休息,並且增加喝水量,同時多喝蔬果汁。如果這一步沒做好,身體將進入第四步。

4, 發燒:

這表示病原菌進入了血液系統,身體就啟動免疫力,表現為發燒,要將病原菌燒死,當溫度升高到38 .5度時,免疫力會增加一倍,溫度升到40度,大部份病毒將被燒死,此時只要喝足夠的水,人體永遠不會燒出問題。如果此時打退燒針吃退燒藥,卻反而幫了病毒的忙。於是身體進入第五個階段。

5, 過敏:

防禦系統要將血液裡的毒素排出體外,因此皮膚會過敏,然而我們現在大多數人使用抗過敏藥、塗藥膏,將本來要通過皮膚排出來的毒素,再度壓進身體裡。

6, 發炎:

身體為了保全大局,將血液中的病毒和細菌集中在一個地方,因此會出現紅腫熱痛的反應,於是我們為了消炎又吃大量的抗生素,又幫了病毒的忙。身體沒有辦法只好進入第七個階段。

7, 潰瘍:

人體本身具備很高的智慧,為了保護身體,因此便讓發炎的地方爛掉,不會讓病原菌到處跑。如果這時營養不足的話,身體會將潰瘍部位纖維化,以便進入第八步。

8, 纖維化:

身體為了保護自己,便將潰瘍處包裹起來,產生硬化疤痕,讓病原菌不能活動,功能也不好。然而人們為了舒服,又吃大量的抗生素,結果50%的死亡跟硬化有關,進入第九步。

9, 腫瘤化:

細胞為了適應新的環境,只有突變,於是累積成腫瘤。腫瘤細胞是在嚴重缺水、缺氧、缺營養的情況下才會形成。從一個腫瘤細胞發展到綠豆大小需要10 -15年,而從綠豆大小發展成雞蛋大小只需要1年,因此癌症的潛伏期最少需要10-15年的時間。

瞭解了吧!從「打噴嚏」到「腫瘤化」的九步驟中,每一步過程,我們只要多喝水、多休息、給足細胞所需的營養,身體就會自己去修復。如果任何一個步驟吃藥,反而幫了病毒。
從「打噴涕」到「癌症」的九 個發展步驟各位朋友看完本文以後不要再隨便去打針吃藥了!

Sunday, October 13, 2013

Need to carry on

Haven't been really productive lately for I -don't-know-what reason~ :( I wanna keep moving forward and it seems easy to move on to the next step but I have no idea what is stopping me.

I have opened an online store, mostly base on phone and computer accessories, small things~ guess I have been quite busy this few days because of that store, looking up and down for a product that I think the audience would like. After all, I just wanna earn a little pocket money from those little things I'm selling, and I hope I will.

Inspiration? Nothing, just really desperate in getting some money because I know I can't forever depend on my parents, I need something to support myself and now that I'm thinking, making music isn't really my kinda thing to do. Although I have always liked to strum on my guitar and always liked singing, I seem to find it kinda pressuring me nowadays.

I once heard this say, "興趣不能飯吃;因為當你把興趣拿來當飯吃的時候,它就不再是興趣,反而成為了你的壓力。” (You can't make money with your hobby; because when you do, it will become a pressure instead of hobby.) I guess it pretty much make a lot of senses, well, for most people, tell me I'm wrong.

Nope, I'm not going to let go of my hobby, but I'm sure right now, that I won't make it a "job", I would do it when I want to, and I won't do it when I don't feel like it. Sounds pretty fair, isn't it? Isn't it what "hobby" is supposed to be? And I'm going to make sure in the future, I have plenty of time for my hobby! ;) Well, for that I have to make tons and tons of money, and I will. With Amway being with me, I'm sure I will be able to do that.

Nope, I'm not crazy. I'm saying this because I, personally believe Amway is freaking worth it. I'm not gonna talk much about it, if you are reading this, and you're wondering, just go find out by yourself, ask anyone whose an Amway user, they're loyal for a reason, because Amway is loyal to e.v.e.r.y.o.n.e of us, that's why. Go find out yourself. Or if you're curious, I will be updating a lot more about Amway in the future, too. For my future reference when I look back! ;)

One thing I'm sure is that, I will not leave, or even give up of Amway, this great partner of my life. A company which is willing to share it's share with you, and you getting a factory price, at the same time, you could get back your own money each time you purchase and item, if that's not good enough, then I don't know what is.

Not only that, when you decided you don't wanna work, or you can't work anymore, you can pass your position to your spouse, or even your next generation, let them continue your glorious achievements, instead of starting all the waaaay back from 0%. If that's not good enough, I don't know what is.

I love Amway all because of their simple philosophy: Freedom, Reward, Family, and Hope. It's the Founders' beliefs.

Well I hate to discontinue this but I guess it's really time for me to go to bed, I have to go to BTC tomorrow in the morning! damn! I won't have enough sleep then.

So in the end, I'm here to remind myself that I have to keep moving on. Stop for awhile to take some rest is good sometimes, but I can't take this break any longer. Like the arrow story that I have always told myself. If an archer is going to shoot an arrow, it had to take time. I will be patient, and I will keep moving!

It's good to take it out, really. I don't even know who would be reading this but I can't really be bothered right now. I'm just typing whatever I wanna, and it's for ME, myself. Although, shoot me if you have any doubts or opinion! ;)



Tadaaa~ 

Sunday, October 06, 2013

什么样的人能把安利做成功呢?

安利可以说是很多人知道但仅有少数人能真正了解颇受争议的这样的一事业机会。数十年过去了,安利没因为很多人的不理解甚至排斥拒绝停止过发展,甚至营业额年年递增。很多的只知道安利,但真正能读懂安利的人并不多。
   
    当我们还在观望,还在拒绝,甚至徘徊的时候,很多本来就很成功的人士开始步入的直销步入了安利这个事业之中。

     

     如上图:丁伟(左),内蒙古包头市巨凯集团董事长,资产53亿,现如今和夫人兼职从事安利事业,今年即将参加营销精英海外研讨会。 韩宗佑(右),世界伍佰强职业培训师,只要在华南落户的伍佰强企业基本上全部接受过他的培训,多家上市公司的企业顾问…2012~13财年新晋安利中国营销总监。恭贺韩宗佑老师   



  张彩虹,陕西省西安宝天集团总经理,资产35亿,创利税8000万,先生是集团董事长,夫妻俩因为身体健康亮起红灯而接触纽崔莱,进而了解安利事业,今 天会场聆听张总分享,感慨万千!人这辈子,努力很重要,选择更重要!勤奋的双脚要踏在正确的道路上!一次正确的抉择胜过千百次的努力!





    上图:
著名女作家沈思源 著有《我的太阳之子》等,也是媒体公众人物。以下摘自她的微博:

      有朋友对我走进安利不太理解,并給予我诚挚的忠告!我无比的感恩!因为他们担心我作为一个公众人物也许会因此催生他人对我的误会。如果诚实地道来,其 实我曾经对安利也有很多误解。觉得世界上有那么多事情可以做,为什么偏要去选择安利!但是因为我尊重差异的存在,我依然与几个安利人成了朋友。直到有一 天,我真正地走近他们,我发现他们身上那些闪亮的品质,彰显出人性的光芒!他们乐观、积极、友好、向上,并且乐于帮助他人。我看到一些原本因为贫穷而没能 接受教育的农民通过安利,竟然成为了一名营养学的专家。原本忙于传统事业而失去了健康的人们,因为安利而重新生机勃勃。原本那些平庸的人们因为安利而焕发 出生命的光彩……我感到好奇!于是我决定更深地走进他们。                                                                                                                                    

      当我了解越多,越被他们感动和震撼。我也深深意识到,人性的高贵不是因为你从事了什么职业,而是你生命的火花是否真的被点亮,你内在的灵性是否被真正 的唤醒!正如佛好,但并不是所有的信佛人都好!这不是佛的问题,而是人的问题。是 人自身有没有真正觉悟的问题!                                                                                                                                                              

      所以请朋友们放心,相信我是以一颗坦诚和觉知的心在从事每一件事情,无论我写书,做公司,还是在大家看来,我是如此不可思议地进入安利,我都问心无 愧。我只想告诉大家:无论我从事任何职业,我都在做同一件事,走进人的灵魂,帮助人们获得心灵的健康和身体的健康。就像我先生创立了PM人体自然恢复,我 之所以全力以赴地支持和付出,也是由于这个原因。我始终坚持一点,如果觉得这件事是对更多人有益的,那么就去做,有一天,人们终究会理解!再次真诚地感 恩!   ---摘自著名女作家沈思源微博




    上图:安利全球政治咨询委员吴奕老师和疯狂英语的创始人李阳一起,8月22李阳从培训行业退休,今天在安利中上岗,他说要做安利的销售冠军,光一个“净水器”就OK啦!!!亲们加油,更多行业的优秀人才都将进入安利了!!!如果成为你的合作伙伴,真好!!!还犹豫什么,赶紧行动吧!!!


  
 

     如上图:照片最左边就是陕西汉中身高只有一米一的金坤老师, 三年前被朋友邀约参加纽崔莱健康跑活动走进安利环境,并且从此每会必到、紧紧跟随老师、跟随会议!  今天已经是安利公司的高级主任,并在一次外出跟随老师学习的时候认识自己的另一半,老婆传统行业非常优秀,身高近一米七,就是照片上金坤旁边穿白色裙子 的大美女!他老婆说为什么会选择坤哥?因为他虽然只有一米一的身高,但是他身上的坦诚以及心中内在的梦想的力量比很多一米八的男人还要强大很多很多!人因 梦想而伟大,绝对因选择而成功!相信永远比不相信多一次机会!

                   

      如上图:轮椅上的臧琦    (安利的奇迹) 2004 年,她成为安利中国高级营销经理(钻石)级,买下了自己的房子和车子,带领着一群手脚健全的人们,学习如何运用命运的翅膀,创造奇迹。今年四十岁的臧琦, 因为使用安利的雅姿和纽崔莱营养补充,加上她使用的营养早餐和净食方法,如今,皮肤非常好,身体也很健康,并找到了非常爱她的先生。过着非常幸福而骄傲的 生活。 藏琦,让我们真真实实地知道,只要有梦想,有信念,就一定可以实现。没有任何借口。



    上图示:一个90后的小姑娘,没读过几年的书,家里贫困如洗,但透过安利事业改写了自己的人生。现在是安利中国高级营业主任,年收入在15万到20万。

 

    如上图示:这是一个60多岁的大姐,因为一份健康与安利结缘,透过安利事业已走出国门。



 
   如上图示:这是一位70多岁的阿姨, 透过安利事业做到了营销经销,年收入过40万。有80岁的常青树,也有20岁的朽木。

 

   上图示:一个卖鸡架子的小学三年级文化的大哥,如果不做安利,做他自己的话说今天指不定就是一个土匪。现如今透过安利事业做到高级营销经理。
 



    上图所示:一对幸福的年轻夫妻,透过安利事业做到海外旅游,将会在20万吨的五星级豪华邮轮上举办他们的婚礼!您的婚礼又是在哪里举行呢?


    看到上面这么多的成功实事,你此时此刻在想些什么呢?不再会为别人的成功找理由,为自己的不努力去找借口吧。所见所闻成就一生,不知不觉断送一生!人生最大的陷阱是:满足现状。


    再看看我吧,一个平凡普通人,透过安利事业也收获了我不一样的精彩。


 

上图:您看看谁长的最矮谁就是我本人,我叫黄俊光。这是我高级主任的表彰大会,公司的表彰。


    安利到底谁能做成,什么样的人能做成,您自己想去吧。想成功的人不一定能成功,一定要成功的人才可能成功。成功一定不靠条件。选择永远大于努力。

     



Original site: 什么样的人能把安利做成功呢?

Sunday, September 15, 2013

First time to the house meeting~

Yeaaaaaaaap! It's today! The first time I go to an Amway's house meeting with Teng~ it was kinda fun~ with everyone discussing things of what we love, we share with our hearts. Well, it might sound weird but this is what I truly felt today, it was really a blessing to be able to meet many kind of people along the way, especially those who are kind to you, give chances to you and whatnot.

Today, some of us shared about why we chose to join Amway when there are so many other options to look at, explained the value that they have finally come to understand, and it was precious. People around us, they all have different stories, different opinion, and of course, different personalities. The more we sit down there together and talk, the more we understand, and appreciate each others' companion. 

Today, while Teng's father was talking about our "dreams" and targets, I have decided my target for this year, on Christmas day, is that I will buy myself an iPhone 5s as a Christmas present! ;D it's a pretty big deal for me because I could hardly save up such a big amount of money! And it would be around RM 3k for the latest iPhone, for sure. And yes, I'm gonna do it, and I'm not alone!!

This is the iPhone 5s model that I plan on buying~ the champagne colour~ ❤❤❤❤❤



Aside from that, I'm gonna make sure my parents will be able to eat Nutrilite easily as soon as possible, hopefully, also by the end of the year, and I also want to purchase eSpring, and yes, that would be my second target after iPhone 5s!! :D 

Now this is eSpring~~!!


Aaaaaaaaaand here's why I choose eSpring.


Well, there are so many other dreams I would love to achieve, but I have to make sure I'm able to achieve the smallest ones, that is, be a great daughter and get some reaaaaally good results!! I'm gonna get pass through this sem, and I'm thinking of learning more about Amway, Nutrilite, and Artistry, and everything... I'm gonna help those who needs help, but firstly I needa let myself learn more! 

Talking about dreams... I should really go to bed since its already 3:42am here... Good night people~~ xD